Fórum na kukni.cz

Chorvatsko - Ostrov HVAR, městečko Stari Grad

V těchto stále mrazivých dnech, jistě Vás čtenáře pookřeje článek na téma dovolená s nádherně modrým, sluníčkem vyhřátým dnem :)

Začnu tím, jak jsme loni s manželkou hledali nějaký příjemný pobyt, který by vyvolával kouzelnější prostředí, než jaké jsme poznali při pobytu v Černé Hoře v oblasti Sutomore.

Sehnat dobrou cestovku bylo úspěšnější, než jsem očekával. Nakonec jsme si totiž vyhlídli cestovní kancelář Victoria a její nabídku Stari Grad / Hotel Arkada na ostrově Hvar (říká se mu „chorvatská Madeira“), která nás nezklamala – byl to opravdu rozdíl oproti cestovce „Kovo*our“ (ta nás totiž v nemálo situacích nechala na holičkách).
Předpokládali jsme, že cesta bude dlouhá a i přesto, že minule jsme se trápili v autobuse 25h, i tentokrát jsme využili dopravu autobusem. Vím, letadlem je to chvilku letu, ale zase příjdete o zážitky z cestování po různých státech, než dojedete do cíle pobytu.

(pro zvětšení klikněte na fotku)

Místo, které jsme si nakonec zvolili, je staré rybářské městečko a dle lidí, co ho již navštívili, i velmi oblíbené turistické letovisko, na které jen tak nezapomenete. Na místě pak uvidíte četné řecké a římské památky, takže obavy o chudou historii můžete nechat stranou. Stari Grad leží v hlubokém a širokém starogradském zálivu a několika denní trajektové spojení se Splitem (cesta trvá po moři cca 1h 40min) vám zaručí bezproblémovou možnost cestování na pevninu (ikdyž na toto stejně nezbyde čas). Ještě bych rád odpověděl na možnou otázku znalých cestovatelů, proč jsme se neubytovali přímo ve městě Hvar. Je to celkem jasné, ve Starém Gradě není tak velký ruch dovolenkářů, pláže jsou rozhodně méně kamenité a navíc tam cenově výjde vše o něco levněji.

(pro zvětšení klikněte na obrázek)

Vyjíždíme na dovolenou

Odjíždíme z Ostravy a nabíráme směr Brno. Prvotní seznamování v autobusu nemělo valný smysl, jak jsme zjistili, protože až na pár vyjímek, jel skoro každý na jiné letovisko. V Brně je totiž velké parkoviště, kde čekají autobusy již určené na danou lokalitu v Chorvatsku. Jde vidět, že Viktoria není jen tak nějaká „přežívající“ cestovka, ale jde o robustní společnost, která má již léty vyzkoušenou strategii dopravy.

Z Brna jsme k mé radosti vyjeli dvoupatrovým autobusem a navíc jsme seděli úplně ve předu v prvním patře, tzn. výhled jako ze škatulky a oproti ostatním cestujícím i trochu místa navíc. Nadšení nám trochu kazilo špatné počasí (místy silný déšť, kroupy a blesky), trvající z ČR až na území Chorvatska. Blbá nálada neustávala, protože temná, až děsivá obloha, byla stále před námi a to jsme se už pomalu blížili do Splitu. Už jsme mysleli, že dovolená nebude tak slunná, ale ten zázrak co nastal poté, na to nezapomenu. Vjeli jsme do dlouhého tunelu, který je před Splitem (pokud si dobře vzpomínám, tak má kolem 6ti nebo 9ti km) a jen co jsme ho zdolali, propuklo neuvěřitelné udivení…
Bylo půl sedmé ráno a před námi se objevila obloha bez mráčků. Sluníčko již pomalu vstávalo a tak jdou na fotce vlevo vidět první paprsky.

(pro zvětšení klikněte na fotku)

Najednou, každý kdo byl vzhůru hledal, kde se poděla ta šílená bouře. Ta totiž zůstala za horou, ktera ji bránila v postupu a její zbytek se ve formě mléčné mlhy přeléval po hoře.

Po dvou a půl hodině dorážíme do přístavu ve Splitu, kde to už „žije“ a je nádherné počasí. Poté co nás autobus vyplivne, se naloďujeme na trajekt. Na každém kroku tam uvidíte spoustu lidí a lodí :) Na trajektu naleznete i restauraci, takže pokud vam nezbudou řízky z domova, pomfrity (hranolky) či jiné pochutiny jistě příjdou vhod.

obrázek
(pro zvětšení klikněte na obrázek)obrázek
(pro zvětšení klikněte na obrázek)

Hromadu fotek naleznete i na konci článku, nezapoměňte se kuknout úplně dolů.

Blížíme se k hotelu

Trajekt se otáčí a my se pomalu připravujeme k výstupu na pevninu ostrova. Ihned po vylodění nás očekává vodní odvoz k hotelu Arkada. Vše je prvotřídně zařízeno, nikdo nemá šanci se ztratit. Co se týká počtu čechů do daného hotelu, je nás asi 20, zbytek se jde ubytovat vedle do komplexu „pavilony a studia Helios“.

(pro zvětšení klikněte na fotku)

Co se týká vybavení hotelu, pokoje čisté, dá se říci, že luxusní. Doporučuji zakoupit pokoj s balkónem na moře, je z něj překrásný výhled na moře a nádhernou, oblázkovou pláž pod hotelem. Další, menší písečná pláž se nachází v borovém lese na okraji města směrem k hotelovému komplexu Helios, ostatní hotelové pláže mají vytvořené plošiny na slunění. Naše nejmilejší zátoka byla napravo od Arkady, kam jsme chodili asi nejvíce. Moře eňo ňuňo, to snad nemusím ani zdůrazňovat.

(pro zvětšení klikněte na obrázek)obrázek(pro zvětšení klikněte na obrázek)

Jídlo je formou švédských stolů a kdo hodně baští, příjde si na své. Polévky jsou výborné a druhé chody ještě lepší. Nabídka pokrývá velký rozsah dobrot, od ryb až po různé druhy masa, k tomu hranolky, rýže, brambory na různé způsoby apod. Jedním slovem mňamky, jen trochu zamrzí, že studené pítí si musíte dokoupit zvlášť.

Procházky, výlety a hotelová zábava

Poté, co jsme se dostatečně vyblbli na moři, vstupujeme do samotného městečka Stari Grad.

(pro zvětšení klikněte na fotku)

Na místě se nachází řada možností, jak využít volný čas. Vodní sporty – jachting, windsurfing, mořský a podmořský rybolov. V místní nabídce je také tenis, košíková, fotbal, stolní tenis apod. Přímo ve městě je hromada architektury, které můžete shlédnout, podrobnější info zde. Večerní posezení zpříjemní spousta vináren a restaurací. Navíc, přímo na hotelu, každý den večer, propuká disko zábava na diskoterase u bazénu, kde k poslechu a tanci hraje místní kapela „Porsche band“.

Pokud někdo zavítáte do těchto končin, určitě se zajděte projít ke kříži „na Glavici“, z vrcholku je vidět krásně celý Stari Grad a nachází se tam taky pěkná kaplička.

Jedeme se kuknout do Hvaru

O výletě do Hvaru píšu samostatnou kapitolu, už jen proto, že je to výlet skoro na celý den a získáte z něj plno zážitků. Teď trochu informací, co se píše na internetu (zde najdete i videoreportáž) a co se dozvíte i přímo na místě: Hvar je hlavním a zároveň největším městem ostrova. Většina jeho architektonických památek pochází až z konce 16.stol., předchozí zástavba byla zničena Turky. Pamětihodnosti…, zde uvidíte kupu důležitých zajímavostí, ale já zde napíšu jen o Španělské pevnosti. Doporučuji navštívit tuto památku, je z ní výborný výhled na ostrov. Do hlavního města se dostanete autobusovou linkou, která spojuje Stari Grad s městem Hvar (+- 20km). Jestli pojedete busem, jako my, držte se pevně, ridič je asi vysloužilý závoďák a zatáčky pěkně řeže.

(pro zvětšení klikněte na fotku)

Musím říct, že celou dovolenou jsme se výborně bavili a opravdu si odpočinuli. Pro zájemce uvádím linky, kde naleznou další informace:

Konečná

Tak, prozatím je to vše. Doufám, že se vám článek líbil a trochu vás inspiroval na léto (omluvte pravopisné chyby). Průběžně sem budu ještě doplňovat fotky a nějaké texty, ale až zase zbyde trocha času. Pod článek co nevidět doplním další fotky, tak si je nenechte ujít ;)

P.S.
Budu rád za vaše komentáře, pokud jste tam byli nebo chcete jet, dejte vědět ;)

Fotogalerie:

««« Předchozí text: TUTANCHAMON, výprava za faraonem Následující text: Netgear WNDR4500 - první pohled na přicházejícího krále dual bandu »»»

autor: admin | 27.3.2009 Pá 16:21 | tisk | foto, ze života | 8 komentářů |

Komentáře k textu

Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentář

[1] web Martys Chorvatsko

My jsme byli v Chorvatsku, bylo tam dobře ;-) Hlavně Krka.

8.5.2009 Pá 08:32
[2] Wartass Stari Grad Hotel Arkada

My jedeme v červencu a už se dost těším hlavně,když se podívam z okna .Podle tohoto članku jsme vybral dovolenou dobře,tak uvidíme.Až se vratím tak dám vědět jak bylo ;-)

31.5.2009 Ne 10:09
[3] web admin

Na ostrově Hvar je skvěle, tam se vyplatí jet na 100% :)

Dva týdny nazpátek jsem byl v Turecku a ubytování jsme byli v Beleku (poblíž Antalye) v hotelu Adam a Eva. Snažím se dokopat k napsání článku, ale nadějně to v brzké době moc nevypadá :/

31.5.2009 Ne 16:55
[4] vapesa Stari grad letos po sedmé

Ve čtvrtek 28.5 jsmejá 2×nebylse po sedmé vrátili z oblíbeného a obdivovaného Stari Gradu.Jezdíme tam z Letovic na tenisové kempy,krásně se mít,odpočinout si.Tradice začala v r.2003,za rok se chystáme znovu.Ke všemu,co je psáno shora,ještě toto:místní lidé,personál Arkady jsou velice vstřícní,milí lidé,pan Šepič,nyní už v důchodu nikdy nezapomene nás přivítat a zajímat a pomoci,když je někdy třeba-většinou není.Letos jediná chyba--po Hvarských 40cítkách teď doma mrzneme,hřejí nás už jen vzpomínky..Zdraví Peša Vašek

1.6.2009 Po 23:18
[5] Aleš B. Je to tak

Jak jsme se o tom spolu bavili. Škoda, že jsi nezkusil projít na druhou stranu, kde je Ivan Dolac a Zavala. Je tam tunel, který je vytesaný ve skále a při průjezdu kape voda. Zato ochlazení v této děsivé temné díře, která je dlouhá 1,5km je k nezaplacení. Hlavně po dlouhé cestě autem.

15.6.2009 Po 17:59
[6] web antik

Hoj Aleši,

no díky tomu, že jsme jeli autobusem, tak jsme to bohužel nedali :( Ale planuju na Hvar znovu cestu, tentokráte již autem, takže to tam projedeme ;)

Jinak pro ostatní… na idnesu vyšel článek o cestování autem přes nově otevřené tunely, jsou tam i nějaké tipy na zastávku, např. v národním parku Plitvice apod… doporučuju k přečtení.

17.6.2009 St 08:21
[7] web Petr Boubel

Jéje, tam jsem byl ;-)

29.6.2010 Út 12:32
[8] web Marek Nebol

Musím sa priznať, že v Chorvátsku som ešte nebol, ale ako pozerám na tie fotky, hneď mám chuť vyraziť. Odrádza ma akurát ta cesta, keďže by som pravdepodobne šoféroval asi ja.

25.8.2011 Čt 10:55
Nelze přidávat nové komentáře.
Autor
Vítejte na mém weblogu, kde naleznete fajne dřisty o fotografování, porci blábolů o IT technologii, kupu infa ze života, a další. Přeji zábavné čtení :)

Navigace

FórumFórum
OdkazyOdkazy

Kategorie (štítky)

Vše foto hardware hry info software sranda ze života

Nové komentáře

Ugg Boots Fantastic Mayfaire 5116 Chestnut [UGG Boots-406] - $16 Sale for Ugg Boots Sundance II 5325 Brown [UGG Boots-643] - $159 Ball Gown Wedding Dresses,Cheap Ball Gown Wedding Dresses,Brides